Horolezecká hora Snowdon – nejvyšší top Wales

dobrodružná Kate zahrnuje přidružené odkazy. Pokud prostřednictvím těchto odkazů provedete nákup, získávám provizi bez dalších nákladů. Dík!

Sdílejte na Twitteru
Sdílet na Facebooku
Sdílet na Pinterestu
Sdílejte na e -mail

Horolezecká hora Snowdon je jednou z nejlepších dobrodružství, které Wales nabízí! Na 1 085 metrů je Mount Snowdon nejvyšší horou ve Walesu (a vyšší než cokoli v Anglii – pouze Skotsko má vyšší vrcholy!) A lezení je obřadem průchodu pro adrenalinové feťáky ve Velké Británii.

Mount Snowdon je součástí národního parku Snowdonia, nejoblíbenější atrakcí v Severním Walesu. To byl můj úvod do Snowdonie a lezení Snowdon bylo skvělé bylo představit se do parku.

Dave a já jsme včera vyšplhali na Snowdona a dal jsem dohromady průvodce pro budoucí horolezce.

Llamberisská cesta

Dave a já jsme se rozhodli vydat se na cestu Llanberis-nejdelší a mnoho postupných cest (a z tohoto důvodu jednodušší cestou) s dobou návratu asi 5-6 hodin.

Vězte to – jen proto, že je to nejjednodušší cesta, neznamená to, že je to snadná procházka. To není. Všechny trasy vyžadují hodně práce a my jsme věděli, že jde dovnitř.

Každá trasa končí strmým stoupáním na vrchol. Rozdíl je v tom, že první polovina trasy Llanberis je mnohem delší a ne zdaleka tak strmá. (Ale upřímně řečeno, nejnáročnější částí celého stoupání byla velmi strmá příjezdová cesta na začátku trasy! Nenechte ji odradit!)

Začali jsme stoupat v 11:00 a vrátili jsme se v 17:20, když jsme se po cestě udělali pár přestávek a strávili asi 45 minut nahoře. To pro nás bylo v pořádku, ale v ideálním případě byste měli začít o něco dříve, pokud můžete, zejména za tmavších měsíců.

Když se vydejte na cestu Llanberis, nezapomeňte se zastavit u senzačně strašidelného Llyna Padarna, jezero na začátku stezky. Vypadá to jako něco z Nového Zélandu.

Scenérie

Krajina Snowdona přes cestu Llanberis byla prostě ohromující. Několik mých oblíbených záběrů:

Ačkoli to bylo zataženo ráno, slunce bylo nejlepší za námi, když jsme vylezli na horu, každý kopec se postupně stal jasně zelenou na slunci.

Kopce byly pokryty staletími starými skalními stěnami postavenými k pero v ovcích. Ovce jsou po celém Walesu (tak snadno vytvořit vtip, a já nebudu) a jsou po celé hory, dokonce i ve vysokých nadmořských výškách.

Nejlepší názory však byly na cestě zpět. Vystoupili jsme z oblaku a zpět do slunečního světla, a protože to bylo pozdní odpoledne, všechno bylo osvětleno brilantně, včetně Llyn Padarn.

Také jsem pořídil video o jednom z chladnějších pohledů:

Vlak

Horská železnice Snowdon byla v provozu, protože 1896, a je zajímavou historií. Staromódní vlak vás pomalu vezme na horu, poblíž cesty Llanberis, a zabírá vás ve všech úžasných scenériích.

Pohorní cesty jsou 25 GBP pro dospělé; Jedním ze způsobů, jak je 18 liber. To je jediný způsob, jak se dostat na vrchol, kromě toho, že se tam dostanete sami.

Vrchol

Po dvou a půl hodinách jsme dosáhli vrcholu Mount Snowdon! Každý, kdo někdy vylezl na horu, může potvrdit, že dosažení vrcholu je fantastický pocit. Obzvláště když je poslední část stoupání nejobtížnější.

Nahoře je struktura s kompasem, který vám ukazuje, co můžete vidět ve všech směrech. Bohužel pro nás jsme byli v cloudu posledních 45 minut a stěží jsme se mohli navzájem vidět! Za jasné dny můžete vidět až do Irska, jezerního okresu a dokonce i ostrovů člověka.

Nahoře je také Summit Visitor Center, kde si můžete dát pauzu od venku a získat nějaké jídlo.

Chcete vylézt na vrchol a pak vzít vlak zpět? HODNĚ ŠTĚSTÍ. Získání vlaku zpět bez zpáteční cesty je proces pouze pro pohotovostní režim a vstupenky je těžké přijít. Plánujte stoupání dolů.

Náklady na lezení Snowdon

Kolik stojí vylézt na Snowdon? Je to zdarma. Blaženě zdarma.

Národní park Snowdonia má zcela zdarma vstup, neexistují žádné poplatky za lezení a my jsme měli trochu štěstí s parkováním – metr byl rozbitý v pozemku, takže jsme nemuseli platit. (Obvykle to stojí 4 GBP.)

Chcete udělat Snowdon na levné? Sbalte oběd – mají jídlo na základně, vrcholu a na půli cesty, ale je to trochu drahé. Pokud se chystáte z dálky, porovnejte ceny svátků a najděte levné ubytování poblíž. Ceny svátků jsou vždy vyšší v létě, když je počasí nejlepší, ale lezení na podzim není ani špatné!

Tipy pro lezení na hoře Snowdon

Přineste spoustu vrstev! Na vrcholku bylo zamrznutí-přiveďte vodní kabát, rukavice a klobouk. (Být kudrnaté vlasy, nejsem vůbec klobouk-počítajte se na mě, pokud vám řeknu, abyste si přinesli klobouk, myslím to vážně!)

Zkuste vyšplhat na jasný den. Vaše fotografie budou mnohem lepší.

Fandit běžcům. Ano, někteří lidé skutečně běhají Snowdon a znovu dolů. Říkal jsem jim bláznivé lidi, ale člověče, byli inspirativní.