Chios Greece: Náš pětidenní cestovní průvodce

Chios Greece je docela možná nejzajímavějším ostrovem, který jsme byli, určitě v Řecku. Všichni jsme slyšeli o populárních cestovních místech Kréty, Santorini, Mykonos a Corfu, ale co Chios? Se středověkými vesnicemi, zřetelnou kulturou, příjemnými místními obyvateli, vynikajícími plážemi (jedna z nejlepších pláží v Řecku, které jsme viděli) a konvenční jídlo a výrobky, co nemilovat?!

Není to to, co jsme jako cestovatelé hledali, když jsme se vydali vidět svět?

Ostrov, na kterém se zdálo, že všichni zapomněli, byl náš prozkoumat po dobu pěti dnů, a ve chvíli, kdy jsme dorazili, jsme věděli, že bychom mohli zůstat mnohem déle.

Vzhledem k tomu, že se některé negativní zpravodajské příběhy šíří místně i na mezinárodní úrovni, byli jsme identifikováni, abychom odhalili pravdu o tomto magickém ostrově probláznění.

(Nenechte si ujít video na konci!)

Pravděpodobně jste slyšeli o uprchlické krizi v Evropě? Chios Řecko se nachází pouhých 7 kilometrů od Turecka (první zastávka pro uprchlíky ze Sýrie a ještě více se), díky čemuž je tento ostrov populární odrazový můstek pro ty, kteří uprchli z válečných zemí v naději, že v Evropě najde lepší budoucnost a pro sebe a jejich rodiny.

Na začátku bylo pro místní úřady nesmírně ohromující vypořádat se s přílivem návštěvníků přicházejících na břehy a nikdo si nebyl jistý, jak se s tím vypořádat. Jak si dokážete představit, uprchlíci měli hlad a potřebují úkryt.

Obyvatelé Chios Greece laskavě poskytli jídlo, vodu, přístřeší a peníze na dokončení cizinců! Vláda nedávno nabídla uprchlíkům s peněžními kartami, což jim umožňuje nakupovat jídlo a jakékoli jiné zboží, které může potřebovat, když jsou uvíznuty v limbu.

Nikdo neví, zda budou tito lidé posláni zpět do své vlasti, do Turecka nebo ještě více na západ do Evropy. Je srdcervoucí vědět, že rodiny stále žijí ve stanech a nemají domov. K tomuto srdcervoucímu přidání je skutečnost, že zprávy způsobily, že tato situace zněla nebezpečná, což turistům brání návštěvě.

Uprchlíci přicházeli v tisících v posledních několika letech lodí
Jak je setkání s uprchlíkem považováno za škodlivé, je mimo mě.

Situace uprchlíků v Evropě je náročná – místní obyvatelé nevědí, co dokončit s cizinci a uprchlíci jsou přilepeni nikde. Každý, s kým jsme mluvili na ostrově Chios, byl uprchlíkům empatický a měl velmi optimistický pohled na budoucnost pro cestovní ruch na ostrově. Ve skutečnosti je letos v létě mnohem více výhrad pro ubytování a výlety než v předchozím roce.

Odolný postoj lidí, kteří zde žijí, jak místní „chiotes“, tak Řekové z jiných ostrovů byly ohromující. Na základě naší (velmi pozitivní) zkušenosti z první ruky se domníváme, že zřetelný ostrov Chios je pro turisty bezpečný a bylo by škoda zmeškat tento úžasný cíl založený na vysídlených a skličujících lidech.

Jít.

Ostrov Chios je místo, kam byste si neměli nechat ujít, a je zdaleka jedním z nejlepších míst, kde se můžete podívat v Řecku.

Poskočili jsme v našem pronájmu a vydali jsme se kolem velkolepých kamenných budov a zděné oblasti Kampos, vesnice, kde elita z janovského období (1304–1566) žila v sídlech, které dodnes stojí.

Okamžitě jsme objevili rozdíl v architektuře z Chios Řecka ve srovnání s Ionskými ostrovy, kde jsme dříve cestovali. Ostrovy Zakynthos, Kefalonia a Corfu byly pro velkou část své historie pod benátskou pokyny, zatímco ostrov Chios padl na Byzantiny, Janose a Ottomany.

Ohromující oblast Kampos v Chios
Přestože je Chios 5. největším ostrovem v Řecku, protože jsme cestovali mimo sezónu, měli jsme silnice prakticky pro sebe. Když jsme se dostali na jihovýchodní konec ostrova, dorazili jsme do Emporios Bay, což by byl náš studiový dům na další čtyři noci. Náš balkon přehlížel velký sdílený bazén a zvlněné zelené kopce pokryté keři.

Výhled na balkon na Emporios Bay Hotel!
Apartment Emporios Bay Studio, doplněný moderní koupelnou, sporákem, lednicí a snídaní ráno

Bez jiného znečištění hluku než znečištění ptáků, toto místo bylo nesmírně mírumilovné.

☞ Viz také: Věci, které musíte dělat v zakynthos

Rodinný dům byl pohodlný, čistý a na vynikajícím místě. Byli jsme kroky od skleněného moře a přístavu a 5 minut chůze nás přivedla na sopečnou pláž Mavra Volia, velkou zátoku s černými kameny a dokonale čistou vodu. Cesta vedoucí z této zátoky nás přivedla na sousední pláž Emporios Mavros Gialos.

Večerní stroLL na Emporios Mavros Gialos Beach
Náš dům byl jen pár minut pěšky ze dvou nejhezčích pláží na ostrově!

Viz také: Nejvyšší průvodce cestování v Řecku a řeckých ostrovech

S pouhými několika dny na prozkoumání Chios jsme odhodili z našich tašek a zamířili do vynikajícího muzea Mastic, abychom se setkali s Roulou z Masticelture, abychom se dozvěděli o fascinující kultuře ostrova Mastiha (Mastic), což jsme nikdy neslyšeli předtím do Chios Řecko.

Tévní stromy rostou po celém světě, ale míza, která je tak důležitá, produkují pouze stromy na tomto konkrétním ostrově … a pouze ty, které rostou v jižní polovině ostrova Chios!

Roula z Masticelture nás učí o výrobě tmelu

Pryskyřice, neboli „slzy“, jak se obvykle uvádí, byla po staletí součástí historie Chios. Ve skutečnosti byl tento strom důvodem mnoha zahraničních pokusů o dobytí Chios, což nakonec vedlo k opevnění mnoha vesnic na ostrově.

☞ Viz také: věci, které musíte dělat v Korfu

Když je kůra stromu sestřelena pomocí speciálního nástroje, SAP stéká a ztvrdne. Jakmile se shromažďuje veškerá pryskyřice (včetně bitů kůry, nečistot, kamenů, listů atd.) Začíná namáhavý proces prosévání, ukládání, mytí, sušení a čištění mízy. To vše dělá ženy ručně.

Displej o výrobě tmelu v muzeu Mastic

Protože čisticí pryskyřice je tak nudnou prací, ženy z ostrova Chios přišly s fantastickým nápadem, aby byla mnohem více sociálního setkání s drby a vínem.

Kromě toho, že má chuť touhy a je oblíbeným produktem pro žvýkačku, má Mastic vynikající zdravotní přínosy. Bylo prokázáno, že funguje jako protizánětlivý a antibakteriální produkt. Navíc, tmel je přirozený lék na bolesti žaludku a vředy. Pokud chcete bělejší zuby nebo se vyhýbat dutinám, žvýkejte nějaký tmel! Tato věc je magie.

☞ Viz také: Počasí v Řecku – Kdy je nejlepší čas na návštěvu?

Roula nás všechny učila o Mastic a o tom, jak se kolem ní vyvinula kultura, architektura a krajinu Chios. Dokonce nás pozvala na nějaké koktejly vyrobené, uhodli jste to, lekční likér.

Oz Cocktail Bar se nachází ve městě Chios. Když jsme odstoupili z ulice pouze pro chodce, vstoupili jsme do funky baru, doplněnou energetickým personálem a „laboratoří“ pro vytvoření nápoje tak, aby vyhovoval našim vkusům.

Lahodný koktejl v Oz Baru! Samozřejmě vyrobeno z tmelného likéru

Netřeba dodávat, že to byl zábavný večer. Poté, co jsem dal drink s rumem a drink vyrobený z lekcího likéru, mohu upřímně říci, že jsem upřednostňoval místní chuť.

Z Mastic Museum a Mastic Liquor jsme se přesunuli a podívali se na středověké vesnice MESTA, Pyrgi a Olympoi, které všechny pocházejí z výroby tharských produktů (viz vše na tomto ostrově se točí kolem tmastického stromu!).

☞ Viz také: Lesvos Řecko – náš pětidenní cestovní průvodce

Protože „slzy“ byly tak důležité a primárně používané bohatými, opevněnými vesnicemi byly postaveny ve 14. století, aby chránily tento produkt před arabskými piráty.

Líbí se vám tento článek? Připnout!

Některé vesnice měly podzemní tunely a všechny měly úzké a matoucí uličky s slepými stopami. Místní obyvatelé žili na druhé úrovni svých domovů a jejich hospodářská zvířata žila na dně. Být vychován na druhé úrovni jim dal lepší výhodu nad útočníky a v případě potřeby únikovou cestu do sousedních střech.

☞ Viz také: Kefalonia Řecko: Náš pětidenní cestovní průvodce

Nejprve v den průzkumu ve vesnici byla Pyrgi s bílými a černými geometrickými návrhy „xysta“, které jsou ručně vyřezávány do budov. Drány byly tak úzké, že se sousední balkony prakticky dotkly navzájem nad našimi hlavami. Rostliny Bright Bougainvillea vyšplhaly na fasádu domů a natáhly balkón na druhé úrovni. Kamenné tunely nabízely nějaký tolik potřebný stín, když jsme procházeli touto pěknou vesnicí.

Nick prochází malebnou vesnicí Pyrgi

Přátelští místní obyvatelé s námi hovořili v jazyce původem z jejich vesnice (každá vesnice má svůj vlastní dialekt) a my jsme odpověděli anglicky a úsměvy. Šli jsme do kostela byzantského agioi apoštolo, který sahá až do 13. nebo 14. století, než jsme se podívali na dva mnohem více mastic Villages v oblasti.

MESTA je pravděpodobně nejlépe zachovanou středověkou vesnicí v Chios Greece a nejoblíbenější pro návštěvníky, protože má různé možnosti ubytování. Kromě několika tureckých turistů jsme měli vesnici pro sebe a milovali jsme ji. Jedna z četných radostí mimo sezónu jistě!

Žena ve vesnici Pyrgi – nemluvili jsme stejným jazykem, ale stále jsme měli konverzaci
Stejně jako u Pyrgi, vinné révy a květiny vyšplhaly na kamenné zdi, zatímco ve středu vesnice dominovala tyčící se kostel Megalos Taksiarhis. Vstoupili do náboženské budovy, která byla postavena v roce 1868, nemohli jsme uvěřit, jak to bylo ozdobené. Kromě někoho, kdo zametal pozemky, jsme tam byli jediní lidé.

Uvnitř ohromujícího kostela Megalos Taksiarhis v Mesta
Nakonec jsme se vydali na cestu do Olympoi, vesnice s nádhernou restaurací, ohromujícími budovami a uvítacími místními obyvateli. Vesnice měla jeden vchod a všechny domy byly připevněny, přičemž dveře směřovaly dovnitř, což naznačuje, že pokud byste se měli podívat na Olympoi zvenčí, viděli byste jen, co vypadá jako zděná pevnost.

Jako by výlet do Mesta a Olympoi nebyl dost zajímavý, zjistili jsme, že ve skutečnosti existuje cesta spojující obě vesnice! Túra trvá asi hodinu a prochází starými církvemi a velkolepými zemědělskou půdou. Toto je jedna z osmi značených pěších tras dostupných na ostrově Chios.

Jakou ulici chcete vzít?

Tyto tři středověké vesnice byly některá z nejneobvyklejších míst, která jsme kdy prozkoumali, ale Chios Greece by nás potěšil jednou z mnohem více známých vesnic Kampos. Když jsme poprvé dorazili na ostrov, jeli jsme kolem tohoto kamenného komplexu, ale teď nastal čas se dostat do srdce, na dvou kolech.

Triandafyllia z kozích stezek (jak ideální je to jméno?!), Se se setkaly s námi na náš den cyklistiky po krásné oblasti. Zamířili jsme na našich horských kolech a procházeli jsme se zemědělskou půdou, zatímco jsme se klikali a zatáhli oranžové háje. Prozkoumali jsme úzké pruhy lemované huňatými stromy a nízkými kamennými stěnami. Procházeli jsme kolem krásných sídel a pěkných plazů, zatímco jsme se dozvěděli o historii oblasti od našeho průvodce.

Cyklistika kolem malebné vesnice Kampos s Triandafylia z kozích stezek
Kampos byla krásná oblast pro cyklistiku

Stejně jako slunce bylo příliš horké na to, aby se neselo, výlet byl hotový a nastal čas naplnit naše břicho jídlem a úžasný místním pivem. Spolu s Triandafyllia jsme se vydali na Astrakia v Kamposu, což bylo nastavení naší odpolední lekce vaření.

Ani jsme ochutnali žádné jídlo, ani jsme se naučili, jak vařit žádná konvenční jídla, ale už jsme byli v úctě k ideálnímu národnímu prostředí a fantastických lidech, kteří by se k nám připojili. Odpoledne jsme strávili s Eliasem a jeho partnerem Joanna (kteří jsou majiteli lekcí vaření Chios), Triandafyllia a její zlatíčko Pedro (z kozích stezek), Dora (šéfkuchař) a Maria (překladatel pro Dora).

Vytváření plněných listů révy s Dorou
Někteří další kamarádi Eliase a Joanna se po celý den zastavili, aby pozdravili, a celé odpoledne se cítilo, jako bychom jen viseli v domě přítele, spíše než jsme na prohlídce.

Dozvěděli jsme se o kuchyni Chios Island od šéfkuchaře Dora, zatímco jsme sledovali její odborně role těstoviny kolem stonku rostliny Spartos, aby pomohli vytvořit tvar, přičemž udržovali díru uprostřed těsta. Elias a Triandafyllia vysvětlují